вторник, 28 януари 2020 г.

Домашна дърпана баница


Уникално вкусна е тази дърпана баница!



Продукти:
за тестото:
300 мл студена вода
около 600 г брашно (аз използвах брашно за баница и ми отидоха точно 600 г)
1 равна с. л. сол
1 с.л. оцет
1 с.л. олио

за оформяне на корите
60 г краве масло
25 мл олио
4 с.л. брашно (пълни)

за пълнежа

400 г сирене
3 яйца
1/2 ч.ч. кисело мляко

още около 20 г масло за поръсване


Приготвяне:

В купа слагаме половината брашно,водата ,солта,оцета и олиото.Замесва се тесто като се допълва с останалато брашно до оформяне на меко ,нелепнещо тесто.Разделя се на 2 топки и се правят 2 фитила.Всеки се разделя на 6 и се получават 12 топки.


Завиват се се оставят 15 минути,след това леко се притискат и се оставят за още 10 минути.




В купичка загряваме маслото и олиото и добавяме брашното.Бъркаме ,за да стане като течна каша.


Взимаме една топка тесто и леко разпласкваме ,Слагаме по 1 лъжица от тази каша и покриваме с друго топче,като краищата притискаме.Завиват се ,за да не съхнат и се започва точенето и дърпането.
Приготвяме си тава 35 см.,която намасляваме дъното и страните.Сиренето се натрошава заедно с яйцата и млякото.
Взимаме една питка и разточваме върху намазнен плот доколкото можем.След това дърпаме леко от средата към краищата и внимателно с пръсти на тънки кори.Те залепват за плота и лесно се изтъняват.Напръсват се леко с олио и ако е останала от кашата също може да се сложи и се поръсват с яйчената смес.Навива се на охлюв първата кора и се слага в средата на тавата.След това и останалите по същия начин
Отгоре се нареждат парчета масло и се слага в предварително загрята  фурна.

Пекох на 180 градуса-30 минути.


Пак ще я направя,но в двойна доза,защото е най-вкусната домашна баница!



Аз я направих по рецепта на Илианка,а оригинала е на Ирма.



3 коментара:

  1. Прекрасна е баницата ти, Живе!

    ОтговорИзтриване
  2. Кога ще правиш пак, Живе, да те навестя:) А иначе - от кога и се каня и аз!

    ОтговорИзтриване
  3. Srdacan pozdrav svima koji su procitali ovu poruku, ja sam Marija Ivana i došla sam da olakšam sve žrtve prijevara o zajmu, a takoder tražim zajam. Bila sam obrubljena zbog svog novca, ali kasnije sam od Boga dobila pravog muškarca. Procitao sam svjedocanstvo i kontaktirao sam ga nazvao sam ovog zajmodavca Božjim covjekom, jer je odgovarao na moje molitve o zajmu. Jako sam sretan što sam upoznao takvog covjeka, ovo je vrlo lak nacin da dobijem kredit od pouzdanog covjeka koji ima kreditnu kompaniju u Sjevernoj Americi, ime je firme (NAJPOVOLJNIJE LAKE FINANCE HOME) svjedocenje u svim društvenim medijima jer sam mu obecao da cu ga podijeliti po cijelom svijetu. Imajte na umu da je ovaj zajam po kamatnoj stopi od 2% Imajte na umu da takoder možete dobiti posao i investirati u posao E-adresa: westlakefinancehome@gmail.com

    ОтговорИзтриване