сряда, 30 януари 2013 г.

Английски питки

Малко ги поизгорих-следващия път котлона ще бъде намален.Пекох ги на 3-та степен от възможни 4,но трябваше на 2.Рецептата я взех от Йоанка/http://www.kulinarno-joana.com/ Посочените дози са за 5 хлебчета.
Продукти: 1/2 чаена лъжица суха мая за хляб 150 мл топла вода 220 г бяло брашно 1/2 чаена лъжица сол 1 чаена лъжица меко масло царевичен или пшеничен грис за оформяне на мъфините Маята се ратваря във водата и се оставя за 5 минути на топло място. В купа се смесват брашното и солта. Добавя се маслото и водата с маята. Замесва се тесто, което се прехвърля върху набрашнен плот и се меси за 5 минути докато стане гладко и еластично, и престане да лепне. Тестото се поставя в купа намазана с растителна мазнина. Купата се покрива със стреч фолио и се оставя на топло място за около 1 час или докато тестото удвои обема си.Втасалото тесто се премесва за кратко, като този път плотът се поръсва с грис. Разделя се на 5 равни части, които се оформят на топки. Топките се поставят в подходящ съд поръсен с грис. Отгоре също се поръсват с грис и се покриват с кухненска кърпа. Оставят се на топло да ватасат за 20-30 минути. Широк сух тиган се загрява на умерен огън. В него се подреждат топките тесто, като се предвижда разтояние между тях, защото ще бухнат още. Ако тиганът е малък, хлебчетата се изпичат последователно.След като се сложат в тигана се похлупват с капак и се запичат за 10-12 минути. Обръщат се от другата страна и се запичат за още 3-4 минути. Когато са готови се изваждат върху решетка и се оставят да се охладят леко.

9 коментара:

  1. Чудесни са станали! Тъкмо по-препечени, да не ви боли корем:)

    ОтговорИзтриване
  2. Харесват ми, макар и леко опърлени :) Технологията е доста интересна, мисля да опитам :)

    Усмихнат ден, Живе :)

    ОтговорИзтриване
  3. Дори така препечени са по-апетитни ,Живе!
    Ще ги пробвам,благодаря за идеята!
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Толкова са изкусителни с този загар.....Чудни,ама какви англичанки-те са си "живи"българки:красиви,темпераментни и със загар:))Разкошни са,Живе!

    ОтговорИзтриване
  5. Наистина интересна технология на печене,но пък станаха вкусни.

    ОтговорИзтриване
  6. Е, така пък на тиган не съм пробвала. Много са вкусни и симпатични, Живе!

    ОтговорИзтриване
  7. И аз не съм пробвала на тиган, но изглеждат вкусни :). Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Много апетитно си ги строила, Живе :)
    И аз не съм пекла питки на тиган, но имам смътното усещане, че някога съм опитвала такива и бяха много вкусни.

    п.п. Относно фондана, в миналото правих доста опити да си го правя сама, но не бях доволна от резултата. С готовия е много по-лесно, няма как да сбъркаш. Аз го купувам от Сладката къща http://sladkatakushta.com/ Даже сега има намаление на разфасовката от 2,5 кг (тя ми е най-удобна).

    ОтговорИзтриване
  9. Интересен метод, няма значение, че са се препекли, изглеждат вкусни!

    ОтговорИзтриване