събота, 5 октомври 2013 г.

Апетитка

Добре,че се появи Катетоhttp://katterinar.blogspot.com/ навреме,за да покаже нейната апетитка.Аз правя,но все ми е люта и е само за мъжете.Но тази си е за мен и не си я давам.Направих половин доза,защото продуктите ми бяха за толкова,но ще напиша рецептата,както е при нея.

Продукти:
1 кг. чушлета рибки
2 кг. зелени чушки-при мене бяха и червени
1 купичка белен чесън
2 връзки копър
2 връзки магданоз
600 мл. оцет
600 мл. олио
1 и 1/2 с.л. сол
1/2 с.л. захар

Изпечете и двата вида чушки-големите обелете ,а малките ги оставете така.
През това време си обелете една купичка чесън.Нарежете на ситно копъра и магданоза. 
Смелете всички чушки в блендерНастържете чесъна на ситно-аз го сложих и него заедно с чушките в блендера.
В тенджера смесете смлените чушки, чесъна, копъра, магданоза, солта, захарта и залейте с оцета. Разбъркайте хубаво.



Кипнете олиото и залейте сместа с него.
Отново разбъркайте хубаво. Оставете сместа 3 часа, като от време на време я разбърквайте, за да поеме олиото.
Затворете в бурканчета. Не се вари,но аз го държа в хладилника за всеки случай.Нищо не пречи да се стерилизира.От половин доза напълних  ето тази йена.

Кате ,благодаря за рецептата-ще правя още от апетитката когато оберем и последните чушки от градината.



1 коментар:

  1. Здравейте,
    С интерес следя рецептите, които публикувате.
    Преди ден направих апетитката. Количеството на оцета и олото (600+600 за 3кг чушки) и съотношението им 1:1 леко ме озадачиха, така че сложих доста по-малко: на 3.5 кг чушки - 100 гр оцет и 300 гр олио (спазих типичната пропорция 1:3, пак се получи доста кисело. но това отчитам като въпрос на предпочитание и вкус.
    Искам да ви попитам, съхранявайки апетитката в хладилник, колко дълго издържа? Разбирам, че без стерилизиране, съхранението й в килера не е препоръчително.
    Пожелавам ви хубав ден!
    Галина

    ОтговорИзтриване