вторник, 20 ноември 2012 г.

Марокански сладкиш

Напоследък и при мен времето не стига ,но за нещо сладичко и то набързо,се намира. Продукти: 60 г заквасена сметана, 250 г кисело мляко, 1 1/2 с.л. царевично нишесте, 1 1/2 с.л. студена вода, сокът от един портокал, 3 яйца, 60 г захар За гарниране: мед, бадеми Приготвяне: Сметаната и киселото мялко се разбиват с миксер до гладкост. Прибавя се размитото в студената вода нишесте и портокаловия сок. Разделят се жълтъци от белтъци. Жълтъците се разбиват докато побелеят с 2/3 от захарта и се добавят към млечната смес. Белтъците се разбиват на пяна. Слага им се останалата захар и се бият докато станат на сняг. С внимателни движения с помощта на шпатула се смесват с млякото. Застила се с хартия за печене при мен кръгла форма-20см . Готовата смес се изсипва в нея и се заравнява.
Тавичката се поставя в друг по-голям съд, пълен със студена вода толкова, че да покрива средата на стените. Десертът се пече около 35 минути в предварително загрята фурна.
Като е готов се изчаква да се охлади и се разрязва на 6-8 парчета. Ако предпочитате по-наситен цитрусов вкус - добавете кората и сока от един лимон.
Прекрасен десерт!

20 коментара:

  1. Ха, този сладкиш е нещо като крем- брюле, но с вариации, интересно звучи и апетитно изглежда!!!
    Сърдечни поздрави, Живе:)

    ОтговорИзтриване
  2. Прекрасен наистина ! Чуден е ,Жижи !
    Хубав вторник ,мила ! Целувки !

    ОтговорИзтриване
  3. ЖИВЕ,невероятен е!
    Днес нямам време да го направя ама утре ще си го приготвя.Изглежда като крем карамел:))))
    Прегръщам те и много целувки от мен!

    ОтговорИзтриване
  4. Живе, разкошен е! Страхотна структура! Изкуши ме!!! Хубава вечер, Живе и ти благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  5. Живе, чудесно изкушение!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Живче, винаги ме изненадваш с интересни рецепти!Много ме заинтригува, изглежда прекрасно!Обичам такива десерти! Поздрави и лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Живе, и аз все искам сладичко, ама не може;) Тук ще се почерпя днес, а уикенда може и наяве;)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Чудесен сладкиш,Живе!
    Много ми хареса и ще го пробвам задължително!
    Благодаря за споделената рецепта!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  9. Много интересен сладкиш, Живе! Звучи и много вкусно. Трябва да се опита.

    Поздрави и една прекрасна вечер!

    ОтговорИзтриване
  10. Живе, много ми допадна този сладкиш!
    Лесен е и много ароматен!
    Целувки*)

    ОтговорИзтриване
  11. Прекрасно изглежда този сладкиш. Крайно време е и аз да го направя.
    Благодаря, че ме подсети!

    ОтговорИзтриване
  12. Честит празник, Живе, отново ще се насладя на това вълшебство!:)

    ОтговорИзтриване
  13. Благодаря ви ,момичета-прегръщам ви!
    Прекрасен ден ви желая!

    ОтговорИзтриване
  14. Ехе, и аз го харесах, бързо и лесно!Благодаря, че сподели, Живе!Поздрав!

    ОтговорИзтриване
  15. Много интересен сладкиш, Живе!
    Не съм правила нещо подобно и определено съм заинтригувана.
    Хубави почивни дни :)

    ОтговорИзтриване
  16. Непременно ще се пробва, интригуващо предложение! Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  17. Доста ми прилича на нашият крем карамел като го видях в първият момент само че не е в тези специални купички а в една кръгла тава.Но на цвят и вид е същият.Благодаря ви за рецептата и се надявам да ни пишете пак.С тази сметана на скоро чух че може да се слага в крем карамела, но все още не съм опитвала да видя как ще се получи и как ще се изпече във фурната.Но в този марокански сладкиш има и портокал, е определено ще придобие един екзотичен вкус и аромат и е доста леко със сигурност.

    ОтговорИзтриване
  18. Живе, сърдечни благодарности за чудесната рецепта!
    Стана ни любим на цялото семейство, може да погледнеш при мене:
    http://lecker-mit-gerim.blogspot.de/2014/09/marokkanisches-dessert.html
    Прегръдки и сладки сънища!

    ОтговорИзтриване