вторник, 20 ноември 2012 г.

Марокански сладкиш

Напоследък и при мен времето не стига ,но за нещо сладичко и то набързо,се намира. Продукти: 60 г заквасена сметана, 250 г кисело мляко, 1 1/2 с.л. царевично нишесте, 1 1/2 с.л. студена вода, сокът от един портокал, 3 яйца, 60 г захар За гарниране: мед, бадеми Приготвяне: Сметаната и киселото мялко се разбиват с миксер до гладкост. Прибавя се размитото в студената вода нишесте и портокаловия сок. Разделят се жълтъци от белтъци. Жълтъците се разбиват докато побелеят с 2/3 от захарта и се добавят към млечната смес. Белтъците се разбиват на пяна. Слага им се останалата захар и се бият докато станат на сняг. С внимателни движения с помощта на шпатула се смесват с млякото. Застила се с хартия за печене при мен кръгла форма-20см . Готовата смес се изсипва в нея и се заравнява.
Тавичката се поставя в друг по-голям съд, пълен със студена вода толкова, че да покрива средата на стените. Десертът се пече около 35 минути в предварително загрята фурна.
Като е готов се изчаква да се охлади и се разрязва на 6-8 парчета. Ако предпочитате по-наситен цитрусов вкус - добавете кората и сока от един лимон.
Прекрасен десерт!

21 коментара:

  1. Ха, този сладкиш е нещо като крем- брюле, но с вариации, интересно звучи и апетитно изглежда!!!
    Сърдечни поздрави, Живе:)

    ОтговорИзтриване
  2. Прекрасен наистина ! Чуден е ,Жижи !
    Хубав вторник ,мила ! Целувки !

    ОтговорИзтриване
  3. ЖИВЕ,невероятен е!
    Днес нямам време да го направя ама утре ще си го приготвя.Изглежда като крем карамел:))))
    Прегръщам те и много целувки от мен!

    ОтговорИзтриване
  4. Живе, разкошен е! Страхотна структура! Изкуши ме!!! Хубава вечер, Живе и ти благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  5. Живе, чудесно изкушение!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Живче, винаги ме изненадваш с интересни рецепти!Много ме заинтригува, изглежда прекрасно!Обичам такива десерти! Поздрави и лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Живе, и аз все искам сладичко, ама не може;) Тук ще се почерпя днес, а уикенда може и наяве;)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Чудесен сладкиш,Живе!
    Много ми хареса и ще го пробвам задължително!
    Благодаря за споделената рецепта!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  9. Много интересен сладкиш, Живе! Звучи и много вкусно. Трябва да се опита.

    Поздрави и една прекрасна вечер!

    ОтговорИзтриване
  10. Живе, много ми допадна този сладкиш!
    Лесен е и много ароматен!
    Целувки*)

    ОтговорИзтриване
  11. Прекрасно изглежда този сладкиш. Крайно време е и аз да го направя.
    Благодаря, че ме подсети!

    ОтговорИзтриване
  12. Честит празник, Живе, отново ще се насладя на това вълшебство!:)

    ОтговорИзтриване
  13. Благодаря ви ,момичета-прегръщам ви!
    Прекрасен ден ви желая!

    ОтговорИзтриване
  14. Ехе, и аз го харесах, бързо и лесно!Благодаря, че сподели, Живе!Поздрав!

    ОтговорИзтриване
  15. Много интересен сладкиш, Живе!
    Не съм правила нещо подобно и определено съм заинтригувана.
    Хубави почивни дни :)

    ОтговорИзтриване
  16. Непременно ще се пробва, интригуващо предложение! Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  17. Здравствуйте

    Ваш блог привлек наше внимание качеством своих рецептов.

    Мы будем счастливы, если вы его зарегистрируете на Ptitchef.com, чтобы мы могли внести его в наш список.

    Ptitchef является справочником, в который входят самые лучшие кулинарные сайты интернет-сети. Многие сотни блогов уже записаны и с помощью Ptitchef рекламируют свой сайт.

    Чтобы записаться на Ptitchef, зайдите на http://ru.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form или зайдите на http://ru.petitchef.com и нажмите на "Добавить ваш блог-сайт" на верхней панели.

    С наилучшими пожеланиями

    Винсент
    Petitchef.com

    ОтговорИзтриване
  18. Доста ми прилича на нашият крем карамел като го видях в първият момент само че не е в тези специални купички а в една кръгла тава.Но на цвят и вид е същият.Благодаря ви за рецептата и се надявам да ни пишете пак.С тази сметана на скоро чух че може да се слага в крем карамела, но все още не съм опитвала да видя как ще се получи и как ще се изпече във фурната.Но в този марокански сладкиш има и портокал, е определено ще придобие един екзотичен вкус и аромат и е доста леко със сигурност.

    ОтговорИзтриване
  19. Живе, сърдечни благодарности за чудесната рецепта!
    Стана ни любим на цялото семейство, може да погледнеш при мене:
    http://lecker-mit-gerim.blogspot.de/2014/09/marokkanisches-dessert.html
    Прегръдки и сладки сънища!

    ОтговорИзтриване