четвъртък, 13 март 2014 г.

Торта за Тодоровден

Тодоровден без торта не става в семейството на моите родители.Баща ми е именник и за него направих тази торта.Искаше ми се да я украся по по.различен начин,но не се получи,защото нямахме време за съхнене на частите,които искахме да сглобим и да получим трактор като неговия.


Боби прие предизвикателството да работи със захарното тесто-от мен беше само оцветяването.
.Сложихме частите в кутия и решихме ,че на място ще го сглобим.Но не стана както я мислихме.Тогава  решихме  да го направи по този начин-все пак приличаше на трактор.
Направих 3 пандишпанови  блата по тази рецепта:
яйца-4
захар-100гр.
брашно -100гр.
в едната платка сложих какао-10гр.

Рецептурата от тези продукти е за 1 блат.
Разбиват се отделно белтъците с 2/3 от захарта,отделно се разбиват и жълтъците с останалата захар,смесват се и се прибавя брашното на няколко пъти.
Крема ,който направих е комбиниран:

инстантен крем-100гр.
вода -250 гр
Разбиват се на миксера.Прибавя се течна сметана-600гр-разбиването продължава,прибавя се и какаото.
Всеки блат изпекох за 6-8 минути на 180 градуса върху хартия.Оставих да се охладят и на другия ден сглобих тортата.Сиропирах леко блатовете,покорих с крема ,слагах и кръгчета банани  върху крема и най-отгоре измазах с маслен крем.След като стегна-покрих с марципан Варна.

Хапнахме си-добре се беше получила.Но захарното тесто не им харесва чак толкова на моите хора.

Бяхме голяма компания-деца,внучка,свекър-свекърва.Добре ,че в събота времето беше слънчево,та си поседяхме на двора,пооплевихме градинката с цветята.Дори насадихме нови иглики.


Трънските ми иглики-взех ги от свекърва ми.Двора през пролетта и е като цветен килим от иглики.

Дори Ръсти се размаза от кеф с една гума  върху райграса.
На полянката най-му харесва.
И малката ми принцеска ,която вече ходи.


Остана да покажа  и обратният път съм София-след пролетната неделя,понеделника ни посрещна ето така:


След тунела си е друга България....

3 коментара:

  1. Живе, да ти е жив и здрав таткото и все такива вкусни поводи да си имате. :)

    ОтговорИзтриване
  2. Честит имен ден на татко ти, нека да е здрав и румен като трактора, даже и в съпруга ти заработила артистичната вена :) Чудесни снимки, пълни с настроение!

    ОтговорИзтриване