сряда, 10 декември 2014 г.

Айле сладкиш с какао

Сладкиш,който видях в кулинарните групи на ФБ -"Експлозия от вкусове и аромати "и го харесах само от снимката.Направих го и още повече ми хареса.Прилича на баклава,но без орехи.
Сочен е и с дъх на лимон.
Продекти:
3 яйца
1ч.ч. захар
1 ч.ч. кисело мляко
50мл. олио
1ч.ч. брашно
1 пакет бакпулвер
1 с.л. какао
10 бр.  кори-от по-тънките

масло за намазване
 За сиропа:
2 ч.ч. захар
3 ч.ч. вода-по рецепта беше 2,но ми беше сухичък
лимон

Приготвяне:
Всяко кора се нагъва нахармоника и се редят една до друга.Намазва се  леко отгоре с масло и се запича .
Оставя се да се охлади напълно.През това време се прави сиропа.Слага се водата,захарта и лимона -сока инастърганата кора.Ври 15 минути.Оставя се да се охлади.
Прави се кексовата смес-разбиват се яйцата със захарта,добавя се киселото мляко и олиото,при непрекъснато бъркане се прибавя брашното,бакпулвера и какаото.Тази смес се излива върху корите и се пече на 170 градуса до суха клечка.Още горещ се залива с охладения сироп и се оставя да поеме-добре е цяла нощ.


Нарежете на парчета и сервирайте.

Хубава вечер на всички!



7 коментара:

  1. Много интересен сладкиш, Зиче! И определено ще е вкусен! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Струва ми се, че много ще ми хареса...

    ОтговорИзтриване
  3. Много ми е познато това име, но нямам спомени изобщо какво представлява сладкиша. Гледай каква вкусотия е бил! Ще трябва да го пробвам и аз. Поздрави, Живе и празничен декември!

    ОтговорИзтриване
  4. За първи път срещам такава рецепта,много интересно изглежда,а и със сигурност е много сочен,Живе,благодаря,че сподели!Щастлив уикенд!

    ОтговорИзтриване
  5. Живе, много интересна рецепта. А и ти си майсторка. Много ми хареса рецептата.
    Чудна елха имате.
    Поздрави и хубав неделен ден.

    ОтговорИзтриване
  6. Пак предлагаш изкушения, които не мога да приготвя, но затова пък винаги съм готова да опитам. Поздрави, Живе!

    ОтговорИзтриване