събота, 18 април 2020 г.

Козунак от брошурата на Билла


И този козунак си струва да се опита.



Продукти:
500гр. брашно
120гр. захар + за поръсване
100гр. краве масло+ за намазване
1 1/2 пакетче суха мая
2 ванилии
250мл. прясно мляко
3 яйца-1 жълтък за намазване
1/2 ч.л. сол
50мл. ром
100гр. черен шоколад-аз сложих локум
70 г. стафиди микс

Приготвяне:
Стафидите се накисват в рома.Маята се оставя да шупне с затопленото  мляко , захар и брашно.
Яйцата и захарта се разбиват с миксера.
В купата на миксера се слага половината брашно,яйцата  и шупналата мая заедно с подправките.Разбива се с бъркалките аз тесто .Добавя се и останалото брашно.Извипва се върху набрашнен плот и по малко се слага от разтопеното масло.Меси се докато поеме мазнината.Добавят се стафидите с рома и натрошения шоколад и се омесва.Аз това го пропуснах,защото използвах локум и отгоре поръсих стафидите.
Тестото се прехвърля в купа и се оставя да втаса покрито с фолио или шапка за баня-аз ползвам такава.
След това тестото се разделя на 6 и се правят фитили.Всеки фитил се разтяга и поръсва с нарязан на малки парчета локум.Завива се всеки фитил и леко се усуква.Аз направи 2 козунака по 3 фитила сплатени на плитка.

Така оставих да втасат отново.
Намазах с разбития жълтък с малко олио и няколко капки прясно мляко.
пекох на 170 градуса 30-40 минути.


Ето го и нарязан.




Няма коментари:

Публикуване на коментар