неделя, 26 февруари 2012 г.

Кекс с тиква и лимонова глазура

Това цвете ми краси балкона през цялата зима-не спря да цъфти...
Съпругът ми го беше купил ,цъфтя и спря.Миналата пролет го бях отписала,но в един момент се показа от саксията,започнах да го поливам и то ми се отблагодари с цветовете си...

В деня на прошка направих кекс .Лесен и много вкусен-пак с тиква....Но на всички много ни хареса...

Продукти:
2 яйца
1ч.ч. захар
1/2ч.ч. олио
1 1/2ч.ч. брашно
1 ч.ч. настъргана тиква-на средно ренде
1/2 ч.л. канела
1 бакпулвер
орехи

За глазурата:
1 ч.ч. пудра захар и 5-6 с.л. лимонов сок



Разбиват се яйцата и захарта с миксер.Добавяме олиото,брашното с бакпулвера.След като разбъркани добре съставките,добавяме и настърганата тиква и орехите.Всичко това бъркаме с шпатула или лъжица.Изсипваме сместа в кексова форма,застлана с хартия и намазана леко с мазнина.Слагам кекса в студена фурна и включвам на 180 градуса.Кекса пробвам с клечка дали е готов и когато по клечката няма нищо от тестото изключвам фурната и отварям леко вратата.Оставям го вътре до пълното му изстиване.


За глазурата-пресявам пудрата захар и сипвам 1 по 1 лъжиците пудра захар-обърква се хубаво с миксер.С получената смес заливам кекса ,след като е добре изстинал.По желание може да се настърже лимон или портокал отгоре.

10 коментара:

  1. ЖИВЕ, РАЗКОШОТИЯ Е...станал кекса.Много пухкав и нежен.
    ПРОЩАВАЙ МИЛА ПРИЯТЕЛКО!
    Простено да ти е и на теб!

    ОтговорИзтриване
  2. Пу и за мен едно парче,обичам печива с тиква и изобщо всичко с тиква :)!
    Хубав празник,Живе!

    ОтговорИзтриване
  3. Живе, много е приятен този тиквен кекс- ароматен и вкусен.Наяпиши и количеството брашно , че някоя начинаеща домакиня ще сгафи.
    Прощавай!
    Хубав семеен празник!

    ОтговорИзтриване
  4. Живе, това цвете ми прилича на захарче :)
    Чудесни цветове!
    И чудесен ароматен кекс!
    Прости и простено да ти е!
    Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  5. Вили,благодаря ти-забравила съм брашното...
    Благодаря и на всички останали за коментарите!
    Простете и простено да ви е!
    Хубав празничен ден, мили мои!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Цветето е бегония, но не знаех, че издържа на студ или пък терасата е остъклена...Кексът е прекрасен ! Живче прости-простено!Усмивки:)

      Изтриване
  6. Да,Цвети,бегония се казва и е в закрит балкон.
    Хубав празничен ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
  7. Неееее ....решила си ти да ме умориш с тази тиквена серия :)))....
    ама тази ти рецепта я харесах от веднъж !
    Много сочно и вкусно изглежда кексчето и с глазурата съм сигурна ,че е чуден !
    Целувки !

    ОтговорИзтриване
  8. Живе, много богато тиквено меню ни предлагаш! Фаворит обаче ми е този кекс, изглежда просто супер страхотно! Сигурна съм, че е много ароматен и резенче от него изчезва светкавично в момента, в който бъде отрязано :)

    ОтговорИзтриване
  9. Po zau itju zdravila proti erektilni disfunkciji
    - farmacia on line - so ti preiskovanci svoj as na est kilometrov
    izbolj ali za povpre no 39 odstotkov, poro ajo raziskovalci z univerze Stanford.
    Mr Dole, tan and trim after losing 12 pounds, hates the idea of draping
    our headphone cord across the screen or snaking it around back
    is a tremendously bad idea.

    Look at my blog post - other

    ОтговорИзтриване