събота, 1 юни 2013 г.

Универсален кекс с череши




Честит празник на всички дечица-да са ни живи и здрави!


В сезона на черешите се нахвърлих на няколко рецепти от любимият ми сайт-Гответе с мен.


Продукти:

180 г брашно тип 500
2 яйца
100 г краве масло
100 г захар
1 пакетче (10г) бакпулвер
150 г кисело мляко
щипка сол

шепа обезкостени череши


Приготвяне:

Кръгла форма (24 см) за кекс и правоъгълна ,каквата аз използвах се намаслява.На дъното се нареждат черешите.Аз ги напрашних и сложих в тестото.Фурната се загрява на 180 С.
Кравето масло се разтопява.Жълтъците се разбиват със захарта.Прибавят се маслото, млякото, брашното и бакпулверът.
Отделно белтъците се разбиват с щипка сол на твърд сняг.Внимателно се изсипват при тестото.Разбърква се и се изсипва във формата върху черешите.
Кексът се пече 30-40 минути.
Универсалният кекс с череши се охлажда върху метална скара.


3 коментара:

  1. Да ви е жива и здрава Радинка ,Живе !Пожелавам и щастливо и безгрижно детство !
    Ей тези универсалните рецепти най ги тачим в къщи :)! Нахвърлям и се и аз , че от час ровя за нещо лесно и бързо из нета и или нямам продуктите или не ми се почва с някоя дълга рецепта :) !
    Целувки ! Хубав уикенд !

    ОтговорИзтриване
  2. Честит празник! Чудесен кекс!

    ОтговорИзтриване
  3. Честит празник и в дома ви, Живе, целувки на малката бонбонка! Чудесен избор за почерпка! Поздрави!

    ОтговорИзтриване