четвъртък, 30 януари 2020 г.

Торта-медовик топчета с крем



Една великолепна на вкус торта-пробвайте и ще се уверите в това.


Продукти за топчетата:
около 500гр. брашно
2 айца
1/2ч.ч. мед
100гр.  захар
1ч.л. сода

Крем:
800гр.заквасена сметана
250 гр. масло -на стайна температура
1 кутия карамелено мляко-на стайна температура
1 с.л. мак

За украса-кокос

Приготвяне:
Първо правим топчетата.
В тенджерка слагаме захарта и меда и на слаб котлон бъркаме докато се разтопят.Сваляме и прибавяме содата-бъркаме.Добавяме 1 по 1 яйцата + по малко от брашното.Бъркаме с дървена лъжица докато можем и после с ръце събираме тестото и правим на топка.Завиваме го с фолио и го оставяме 1 час на стайна температура.Тестото не трябва да е твърдо.
След това  взимаме малко тесто и правим на топчета колкото пъдпъдъчени яйца.Нареждаме в тава покрита с хартия на разстояние едно от друго и печем в предварително загрята фурна на 170 градуса за около 10 минути.



Не трябва да са препечени,че ще станат твърди.Изваждаме и оставяме да се охладят.


Приготвяне на крема:

В купа разбиваме с миксер маслото до побеляване-3 минути.Прибавяме по лъжица от карамеленото мляко и накрая сметаната.Бъркаме на слаби обороти и сипваме мака.

В стъклена купа /4 литра е моята/покриваме с прозрачно фолио така,че да има и извън купата от него.


На дъното сипваме малко от крема и нареждаме от топчетата с дъното нагоре.



Покриваме с крем и отново нареждаме топчетата.При мен станаха на 3 реда топчетата



и завършваме с крем.



Заравняваме и покриваме с падналите краища фолио.Оставяме купата за 1 нощ в хладилника.
На другия ден сваляме краищата фолио и слагаме подходяща чиния отгоре.Обръщаме купата и внимателно отстраняваме фолиото.



Поръсваме с кокос и украсяваме по желание-аз украсих с розмарин и цветен кокос .


Режем по парче и се наслаждаваме....


Крема е изключително вкусен,а топчетата медени-просто вкусотия!



Да ви е сладко!



6 коментара:

  1. Пропуснали сте маслото и млякото за топчетата. Няма как 2 яйца да поемат 500 гр брашно.Цвета

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Няма масло и мляко-това са продуктите за топчетата.А брашното може и по-малко от 500гр.да поеме.

      Изтриване
  2. Интересна торта. Някак наподобява бисквитени или бишкотени торти, но разбира се по друг начин. Правила съм крем с карамелено мляко и Маскарпоне, предполагам с този ще имат сходство във вкуса. Чудесна хрумка, Живе. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Здравейте, приблизително колко топчета излиза? В една тава /от фурната напр./ ще се хванат ли или са повече?

    ОтговорИзтриване
  4. Srdacan pozdrav svima koji su procitali ovu poruku, ja sam Marija Ivana i došla sam da olakšam sve žrtve prijevara o zajmu, a takoder tražim zajam. Bila sam obrubljena zbog svog novca, ali kasnije sam od Boga dobila pravog muškarca. Procitao sam svjedocanstvo i kontaktirao sam ga nazvao sam ovog zajmodavca Božjim covjekom, jer je odgovarao na moje molitve o zajmu. Jako sam sretan što sam upoznao takvog covjeka, ovo je vrlo lak nacin da dobijem kredit od pouzdanog covjeka koji ima kreditnu kompaniju u Sjevernoj Americi, ime je firme (NAJPOVOLJNIJE LAKE FINANCE HOME) svjedocenje u svim društvenim medijima jer sam mu obecao da cu ga podijeliti po cijelom svijetu. Imajte na umu da je ovaj zajam po kamatnoj stopi od 2% Imajte na umu da takoder možete dobiti posao i investirati u posao E-adresa: westlakefinancehome@gmail.com

    ОтговорИзтриване