вторник, 31 януари 2012 г.

Портокалова баница-Πορτοκαλόπιτα


Обичам Гърция-тя е в душата и сърцето ми.Там се чувствам като в свои води.
Обичам кухнята им,музиката им,никога не съм имала проблеми с гърците...дори в момента си слушам гръцката музика и ми е едно хууубавоооо...а полунощ отдавна мина...
Взех успешно първият си изпит по гръцки език и продължавам напред.

Представям ви една гръцка рецепта-портокалова баница.Сочна и ароматна-чудесна е.

Тук се правя на фотограф,който улавя капката сироп...


А сега рецептата
Ще я покажа стъпка по стъпка

Продукти

1 пакет кори за баница-500гр бяха моите
2 ч.л. канела
2 с.л. захар
2 с.л. разтопено масло

4 яйца
3/4 ч.ч. захар
1 кофичка кисело мляко
1 ч.ч. олио
2 с. л. коняк
2 ванилии
1/2 ч.л. сол
2 ч.л. бакпулвер

за сиропа
2 ч.ч. захар
2ч.ч. портокалов сок-около 4-5 портокала
1ч.ч. вода
кората от 1 настърган лимон
1 пръчка канела
Взимаме 6 кори ,едно по една се намачкват на хармоника и се слагат една до друго в намазнена тавичка-моята е 36-24см.Поръсват се със захарта,канелата и разтопеното масло.

Запича се до леко златисто на 180 градуса за 10-12 минути.


През това време разбиваме яйцата,захарта и останалите продукти ,докато стане на пухкаво тесто.Накъсваме с ръце останалите кори и малко по малко ги прибавяме в тестото.Разбъркваме често ,за да се овлажнят добре.

Изсипваме сместа върху изпечените кори и разпределяме равномерно върху тях.


Печем 30-35 минути ,докато се зачерви отгоре и оставяме да изстине.

Сваряваме сиропа -след като всички съставки в него са сложени-вари се 10-12 минути.
Изстиналия сладкиш заливам с топлият сироп-аз го нарязах на парчета и продупчих с вилица тук там.Сиропа покрива цялата смес и по малко поема до дъното.


Правих го вечерта и сутринта беше попил навсякъде.


30 коментара:

  1. Живе, не знам каква е причината да съм пленена от гръцката кухня, но всички рецепти са уникално вкусни. Както това вълшебство, което си предложила в момента! Невероятна е просто! Възхитена съм! И честито за курса!:) Поздравявам те!

    ОтговорИзтриване
  2. Живе, много сочна баница си направила!
    Никога не съм приготвяла такава.
    Честито за изпита, а си успяла като фото:)
    прегръдки и целувки*)

    ОтговорИзтриване
  3. Ау, много хубава тази баница, сочничка тъкмо като за мен!

    Честито за изпита, браво на теб!

    Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ви,момичета!
      На мене гръцката кухня също ми допада и тук имам такива рецепти.
      Навън е мнооого студено и едно чайче с баничка е истинско удоволствие.
      Поздрави!

      Изтриване
  4. Страхотна баница.Уникална и интересна.Да не говорим колко ти се иска да си хапнеш през монитора. Записвам я и обещавам,че ще бъде приготвена с голям мерак.
    Ще чакаме още лесни и вкусни гръцки рецепти. Не съм яла много гръцки неща, но виж музиката им ми е в кръвта. Направо те омагьосва!

    ОтговорИзтриване
  5. Много интересно ,Живе ! Не съм срещала никога такава рецепта за баница , сигурна съм ,че ще ми хареса ,така вкусна е на снимките ! Пък и сиропирана както обичам ! А парченцето с капката е много сладко :))!
    Честито за изпита :)! Хубав ден ,миличка и прегръдка ! :*

    ОтговорИзтриване
  6. Живе имай милост...какво изкушение си направила...сочно,ароматно...
    Страхотна ти е баницата!Много благодаря за рецептата,сигурна съм ,че вкуса е вълшебен!
    Много усмивки в днешния мразовит ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
  7. Направете баницата и и се насладете в компанията на гръцко музика...
    Интересна е и много вкусна,а и с този портокалов аромат на мен много ви харесва.
    Приятен ,макар и мразовит ден ви желая и ви благодаря ,че се отбихте при мен!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Ммм,това ще е уникално вкусно,ароматно и сочно сладкишче!Мнооого ми се прияде,Живеееее!Страхотен е!

    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. EЛИКСИРЧЕ,черпя те с най-голямото парче.
      Приятна вечер!

      Изтриване
  9. Много ме заинтригува тази пита! Мисля да я направя някой път.
    Тестото като кексово ли трябва да стане?
    Поздравления за взетия изпит и пожелания за успехи и занапред :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели,тестото не е като кексово-няма брашно.Просто с изброените продукти бъркаш и добавят корите.Това е.
      Хубава вечер!

      Изтриване
  10. Живе, като слънце е грейнала баницата ти!
    Освен че е много апетитна, но и ме сгря в това люто време!
    Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани,радвам се ,че те сгряла тази моя баница.Навън наистина е люта зима...
      Приятна вечер на тебе,мила!

      Изтриване
    2. Много интересна баница! Харесва ми, че е със сироп! Поздрави, Живче!Аз също обичам Гърция:)

      Изтриване
    3. Благодара ти ,Цвети!
      Харесвам сиропирани сладкищи и аз.
      Приятна вечер!

      Изтриване
  11. Живе,мила,ама нямаш сърце
    такива изкушения не са добре за хора със слаби сърца,а за капката сироп просто нямам думи,искам да се наведа и да я оближа :))))
    заповядай при мен миличка ,имам няколко награди,които искам да споделя и с теб
    прегръдки

    ОтговорИзтриване
  12. Живе,
    харесва ми тази гръцка баница-ухаеее!
    Хубава вечер, наслаждавай и се, но не прекалявай-утре е работен ден;)

    ОтговорИзтриване
  13. Живе, ама много вкусна изглежда тази портокалова баница!!!Не съм опитвала такава, признавам си:).А снимката с капката се е получила страхотна!
    Поздрави и прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за милите коментари-винаги ми е много приятно ,когото се отбиете при мен.
      Хубав и спокоен ден на всички!

      Изтриване
  14. Мноого ми хареса!В момента почти всички са на ''портокалова вълна'', но твоята рецепта ми е фаворит!Ще я направя в някакъв умален вариант:)Благодаря, толкова ароматно и сочно....!Поздрави и лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  15. Поздрави за изпита и за невероятно вкусното предложение, ароматът му се носи надалеч....Сигурно е и много вкусно, особено за портокалохолици като мен...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иглика,щом обичаш портокали,това е твоята баница-много е ароматна.
      Приятна вечер!

      Изтриване
  16. Страшна вкусотия, Живе! Портокалови изкушения винаги много ме грабват, обичам го тоя плод, ама много! :))
    Поздравявам те за изпита, аз също съм учила гръцки, но като няма с кого да си говориш, познанията леко залиняват...
    Желая ти много успехи и занапред- езикът е богатство, от което човек трябва максимално да черпи, докато е жив!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сонче,можеш да направиш половин доза,колкото за проба.
      Приятна вечер!

      Изтриване
    2. Марийче,харесвам езика-слушам радиа и телевизии и много ми се иска да го науча перфектно,но...всичко с времето си.
      И аз като тебе-да знаеш много езици е като да имаш много ключове...
      Приятна вечер ти желая!

      Изтриване
  17. Изглежда много вкусно. Непременно ще я пробвам тази баница. Поздравления за изпита. Прегръдки и приятен съботен ден!

    ОтговорИзтриване
  18. Изключително интересна рецепта!

    ОтговорИзтриване
  19. Днес направих най-после тази баница!Утре ще я опитваме , но на външен вид е приказна, ароматна и със златиста коричка! Благодаря! Споделям,защото знам , че е приятно да узнаеш за направено по твоите рецепти!Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  20. да беше я направила някоя от вас вместо да цъкате и ахкате колко добре се е получила и колко обичате

    ОтговорИзтриване