четвъртък, 24 ноември 2011 г.

Пилешко филе с гъби и водка-Κοτόπουλο με μανιτάρια και βότκα


Продукти
1кг. пилешко филе
1 кг гъби
1 глава кромид лук
3 с.л. олио
2 скилидки чесън
2 с.л. водка
1 кубче пилешки бульон
200 гр сметана за готвене
магданоз ,червен пипер,сол и черен пипер

Приготвяне
Нарязваме пилешкото филе на кубчета и поръсваме с черен пипер.
В широк тиган слагаме мазнината и нарязаната на ситно глава лук и задушаваме.Прибавяме чесъна и бъркаме.

Слагаме пилето,разбъркваме и пържим до кафяво от всички страни.
Разреждаме бульона с малко топла вода,изливаме и поръсваме с малко червен пипер.
Добавяме гъбите .
Задушаваме 15 минути.
Сипваме водката и изчакваме 1-2 минути да се изпари алкохола и посоляваме.
Оставяме ястието да се готви още половин час ,докато месото омекне.След това добавяме сметаната.
Варим на силен огън 3-4 минути докато леко се сгъсти соса.
Поръсваме с пресен магданоз.
Сервираме с пържени люти чушлета.

Така и така съм започнала,представям и вкусната рецепта за тези люти чушлета,които трябваше да престоят 1 нощ в хладилника,но след като ги приготвих останаха наполовина в тенджерката.

Продукти
300 гр.люти чушки
3 с.л. зехтин
3-4 с.л. оцет
1 непълна с.л. захар
1 каф.ч. вода
сол на вкус
1 връзка копър
1 главичка счукан чесън
Приготвяне
Чушките се измиват и подсушават.
Загрява се зехтина и в него се запържват-аз ги покривам с няколко листа вестник,за да попива мазнината която пръска.
Изваждат се в съд и в останалата мазнина се сипва водата,оцета и захарта.Посолява се. Кипва соса,слага се копъра и счукания чесън ,кипва отново и след това се заливат чушките.Оставят се да престоят една нощ,за да се овкусят добре.По същия начин може да се приготвят и обикновени чушки.

13 коментара:

  1. В къщи много обичаме пиле със сметана във всички варианти. Но с водка никога не съм пробвала. Мисля, че следващия път ще сложа:). А чушленцата са просто чудесни, взимам си едно:)!

    ОтговорИзтриване
  2. Живе и аз като Кенди,никога не съм го приготвяла с водка,но ще опитам при следващото готвене.
    А без чушчици не оставаме,твоите чак ми миришат през екрана:)
    Прегръщам те мила!

    ОтговорИзтриване
  3. Candy,малкият ми син като разба,че е със сметана и каза ,че ще е тежка,но след като я опита,порцията не му стигна.Пробвай с водка-ще ти хареса.
    Кате,чушки правя печени с подправки,но сега ги направих с тази рецепта и стават суперски.
    А пиле и аз не бях готвила с водка,но рецептата ми стана интересна и я приготвех-много е вкусна.Видях я в един гръцки сайт-често приготвям техни ястия.
    Хубав ден ви желая,а но тебе Катенце и весел празник!

    ОтговорИзтриване
  4. И аз ще го направя ,Живе :) ....рецептата ми хареса още повече .че в къщи се яде само бялото месо на пилето та все търся как да го сготвя по разнообразно :).Лек и усмихнат ден и една голяма прегръдка от мен :) !

    ОтговорИзтриване
  5. Направи го Иве-ще ви хареса, а и нещо различно.
    Приятен ден -прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  6. Изглежда много ароматно и вкусно!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  7. Чудесна идея! Водчица за готвене, а не за пиене:)А тези чушчици и аз ги правя, безумно вкусни са!

    ОтговорИзтриване
  8. Траяна,вкусотия е-ти знаеш...
    Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  9. Живка, това пилешко филе с гъби и водка
    изглежда страхотно -
    чудесна идея за приготвяне!
    Благодаря,
    поздрави и хубав уикенд, Диана

    ОтговорИзтриване
  10. Разкошно ястие,Живе!Ей така да затопи човек в сосчето,страхотно!И чушчица ще си взема задължително,пукани много ги харесвам!Абе трапезата е била убиец!

    Хубава събота!

    ОтговорИзтриване
  11. Пилето и чушките-страшно си пасват..Благодаря ви Диана,Еликсирче-няма да съжалявате ,ако го приготвите.
    Приятен ден и успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
  12. Живе, още ли броиш съвпаденията?Прибави още 2!Тези чушки са ми любими, особено сорт"рибка".Тенджерката от "златна фамилия"-също.Като си я погледна и все си мисля за бебешко кремче.
    Пилешкото месце си го бива!

    Лека вечер и усмихната сряда!

    ОтговорИзтриване