понеделник, 20 април 2020 г.

Козунаци с шоколад и стафиди


3 яйца размер +1 белтък
200 гр  захар
200 мл прясно мляко
160 мл разтопено краве масло
30 г жива мая
щипка сол
1 пакетче  ванилова захар
портокалова кора
брашно около 1 кг
50 мл бадемов ликьор
200 гр шоколад-за всеки 1 по 100гр.
шепа стафиди в гореща вода или  ром , ликьор
1 жълтък за намазване
филирани бадеми и захар  за поръсване 

Приготвяне:

В купата от миксера разтворете маята в 50 мл хладка вода, добавете 1 ч.л. от захарта и щипка брашно и оставете да шупне.Прибавете  300 гр от брашното, солта и затопленото прясно мляко.
 Замесете тесто и го оставете да втаса, докато удвои обема си – около 30- 40 минути. Това е първото втасване на тестото.


Разбийте яйцата със захарта, добавете корите от портокала, ванилията и бадемовия ликьор.


Към втасалото тесто добавете яйчената смес, останалото брашно и разтопеното масло. Замесете меко тесто, което не трябва да се лепи по пръстите. Поставете готовото тесто в купа, покрийте го с фолио за свежо съхранение и отгоре с кухненска кърпа, оставете да втаса за около 2 часа на топло.

Когато е удвоило обема си, го разделете на две части и ги разточете на две правоъгълни кори.
След това поръсете с настърган шоколад и стафиди..

Аз използвах шоколад с бял и розов пълнеж.
Навийте на рула, разрежете ги на две по дължина и  сплетете двете части .

Поставете ги в тава  с хартия за печене и оставете да втасат за трети път  около 1 час и 30 минути.


Загрейте фурната на 200 градуса с вентилатор. Намажете рулото с разбит жълтък с няколко капки прясно мляко и 1 лъжица олио.Поръсете го с филирани бадеми и захар. Покрийте го с алуминиево фолио, ако бързо се зачерви ,за да не изгори отгоре. Поставете тавата на средна решетка.
Печете  на 170 градуса до готовност  около 40 минути до суха клечка.
Това е.

1 коментар:





  1. Srdacan pozdrav svima koji su procitali ovu poruku, ja sam Marija Ivana i došla sam da olakšam sve žrtve prijevara o zajmu, a takoder tražim zajam. Bila sam obrubljena zbog svog novca, ali kasnije sam od Boga dobila pravog muškarca. Procitao sam svjedocanstvo i kontaktirao sam ga nazvao sam ovog zajmodavca Božjim covjekom, jer je odgovarao na moje molitve o zajmu. Jako sam sretan što sam upoznao takvog covjeka, ovo je vrlo lak nacin da dobijem kredit od pouzdanog covjeka koji ima kreditnu kompaniju u Sjevernoj Americi, ime je firme (NAJPOVOLJNIJE LAKE FINANCE HOME) svjedocenje u svim društvenim medijima jer sam mu obecao da cu ga podijeliti po cijelom svijetu. Imajte na umu da je ovaj zajam po kamatnoj stopi od 2% Imajte na umu da takoder možete dobiti posao i investirati u posao E-adresa: westlakefinancehome@gmail.com

    ОтговорИзтриване